Cuma Mereka yang Sanggup Sabar ....


Jujurnya aku bukan seorang anak yang baik,
Banyak sangat salah dan silap yang aku buat,
Sering menyusahkan kedua orang tua ku,
Entah berapa banyak air mata yang keluar dek kerana sikap degil aku,

Abah lelaki paling tabah dan penyabar pernah aku kenal selama aku hidup,
Semua karenah aku, 
Semua perangai mengada aku,
Dilayanya,

Umi wanita paling kuat pernah aku kenal,
Walau mulut marah,
Tangan dan kaki masih laju membuat kerja,
Walau aku sering menyusahkan,
Tetap juga sabar.

Mana mungkin ada pengganti mereka,
Walau kau longgok emas berlian,
Kasih mereka tidak mungkin dapat di bandingkan,

Mereka tahu,
Walau mereka susah sekarang,
Di hari tua nanti anaknya pasti ada di sisi,
Yang paling penting!
Di akhirat sana pasti ganjaranya tinggi..

Comments

Popular posts from this blog

Ada Apa Dengan Cinta ?

SAKSI DISEBALIK LENSA