17 February 2013

Ada Apa Dengan Cinta ?




Ada apa dengan CINTA ?

Sedih di tinggalkan kekasih yang dicintai?
Gembira di sayangi kekasih yang dicintai?
Marah di tipu kekasih yang dicintai?
Geram kekasih membuat kita cemburu?

Adakah itu definisi CINTA ? sentiasa wujud dengan perasaan yang bermacam- macam jenis?
Ada orang kata CINTA itu buta ? ya.. memang cinta itu buta kerana CINTA bukan seperti manusia yang mampu melihat.
Tapi kenapa manusia suka di butakan kerana CINTA?

Wahai saudara seISLAM ku..
Luaskan pandangan mu tentang CINTA. 

Jika kita suka perasaan CINTA itu kenapa tidak merasa sedih tatkala kita meninggalkan Allah yang sangat mencintai hambanya,
Tatkala seruan Azan memanggil mengajak bertemu dengan kekasuh yang diCINTAI, mengapa dibiarkan sepi begitu sahaja?
Lewat baru teringat untuk menunaikan tanda CINTA kita ?
Mengapa tidak sedih ketika terjadi perkara seperti ini.

Jika kau sedih mengenangkan cintamu ditinggalkan kekasih, habis tidak sedihkah Allah tatkala kamu tidak langsung menginggati DIRINYA yang memberi dan mengambil rasa CINTA itu?

Sahabat yang di redhai Allah,
Allah itu yang sebenarnya patut kita CINTAi dahulu sebelum yang lain.
Dalam pada kau mengenang CINTA kamu kepada manusia,
Baiklah kita kenangkan cinta kamu kepada Allah dan Rasul yang tidak pernah putus mengingati kita.

Cinta itu biar berpada,
Cinta itu biar waspada,
Jika salah menghulur kelak memakan diri,
Jika salah menerima kelak menghukum diri,

Baik kamu cintai saudara kamu di Palestine yang tanpa rehat di siksa, di sakiti.
Mengapa tidak di serahkan sahaja CINTA kamu kepada mereka.
Jadi tauladan dan mukmin sejati.
Kelak menjadi Insan yang di kasihi :)

Tiada insan yang tidak layak untuk bercinta dan diCINTAi....
Cuma membezakan mereka itu layak atau tidak,
Tahap mentaliti dan kematangan dalam menghuraiakan definisi CINTA yang sebenar.
Cinta itu manis jangan di pahitkan dengan membiarkan diri di perhambakan Cinta.
Fikir- fikirkan lah :)




Cintakan bunga, bungakan layu.. Cintakan manusia akan mati.. Cintakan Rasul, cinta sejati.. Cintakan Allah KEKAL ABADI.. :) 

Syukur itu berkah :)

Assalamualaikum


Lama rasanya tak update dalam blog ni. 
Walaupun tak ada sesiapa pun nak baca.
Alhamdulillah segalanya masih berjalan lancar di UiTM PERLIS ni walaupun kadang kala ada rasa jatuh dan rasa macam 
"kenapa lah aku ni tak secergas otak mereka- mereka yang pandai" tapi bila di fikirkan balik bukan tak boleh jadi pandai tapi kerana nafsu malas yang menguasai dalam diri.

Walhal siapa lagi nak conduct diri sendiri kalau bukan diri sendiri. Bukan sifat malas yang sepatutnya 
menguasai.


Tertarik dengan post ni.. "SYUKUR ITU BERKAH "

Ya! Manusisa yang hanya suka berdiri di takuk yang lama, boleh berubah ke kalau diri sendiri tidak mahu bergerak ?
Sifat tidak puas hati ni memang patut ada tetapi pada perkara yang positif.
Tidak 
puas hati dengan ponter yang baru 3.5 dan mahu capai untuk dapat 4.00 pula. 
Tidak salah kan!!

Mentaliti diri sendiri harus kuat, fizikal dan mental di didik biar tabah dalam cabaran dan hari- hari yang mendatang. 

Usah biarkan diri di kuasai anasir luar :)

Mari kita perangi MALAS!