Muhasabah Diri ^^ tentang Hati dan Perasaan

Assalamualaikum..
Hari ni saya nak cerita tentang muhasabah diri tentang Hati dan Perasaan.
Ok, lets we start..
Pernah tak korang terfikir untuk memulakan kehidupan baru.
Atau pun mungkin nak ubah diri korang ke something yang new lah..

Tipulah kalau tak pernah kan??
Jomlah kita sama-sama ke arah tu.
ok kawan-kawan. First jom kita sembang soal hati.
Ramailah yang suka tu...hehehehe^^ (syok sendiri)

Tipulah kata kita tak meminati atau mengadmire seseorangkan.
lagi-lagi kalau dia tu ahli jawatankuasa tetinggi, tak pun ada pangkat tinggilah.
So,kita pun berangan sampai lupa diri. Bajet-bajet yang orang tu pun syok kat kita..
Huahuahua ^^..
bila dapat tahu,orang tu sikit pon tak kisah mula lah frust menonggeng..
Start suka layan lagu-lagu jiwang. Mulalah buat cerita sedih...
Tapi pernah tak korang fikir kalau korang buat semua tu untuk dia.. adakah berbaloi??

Kawan-kawan kadang semua tu ada hikmahnya. Kita hanya perlu yakin.
Macam pepatah ada mengatakan. Ajal maut jodoh pertemuan ditangan Allah. Yakinlah pada Allah. Kadang-kadang apa yang kita suka tak sebenarnya baik dan elok untuk kita. Allah maha pelindung dan amat menyayangi umatnya. menunjukkan kita jalan yang benar cuma kadang-kadang kita alpa sampai terleka bahawa Allah memberikan kita rasa cinta untuk kita sedar bahawa perasaan sebgai hamba dan umatnya masih ada. cuma kita jangan salah mengunakanya.

Sebab kita terslah guna jadilah kes-kes buang bayi,lari nikah di selatan.
kefahaman orang berlainan tapi kita semua dah bes
ar seda
r yang baik dan mana yang buruk. bila kita nak melakukan kesilapan ingatlah syaitan bertepuk tangan sebab kita terpedaya dan Allah tentu sedih melihat hambanya yang hanyut hanya kerana perasaan cinta yang diberi disalah guna. Kawan-kawan jika benar dia milk kita,biarlah masa yang menentukan. jika disuatu masa pada masa yang tepat kita berjumpa dia kembali, bersyukurlah kerana kita masih menjaga hati ini untuk dia. Tapi kalau tidak,pasti ada hikmahnya kawan-kawan.

Saya berkongsi apa yang pernah saya rasa dan apa yang pernah saya dengar. sebagai pengajaran. Seronok minat seseorang tapi biarlah sebagai motivasi kita untuk mengikiut jejak langkah dia dan untuk lebih berjaya dari dia. ^^ betul tak kawan-kawan???
oklah cukup saya bercerita. sampai sini je.. nanti kita sambung lagi...
kalau rasa pendapat saya salah,tegurlah saya ya. Saya dapat jadikan teguran tersebut sebagai pedoman..
terima kasih sebab sudi membaca...

Assalamualaikum..

Comments

erm...klu nk tmbh2 dipersilakan.. ^^

Popular posts from this blog

Ada Apa Dengan Cinta ?

SAKSI DISEBALIK LENSA